Blogia
Supralunar

Pronoms o adjectius demostratius llatins

 

Pels estudians d’humanístic i social-humanístic us serà molt útil aquesta taula multicolor que he fet dels pronoms demostratius, m’ha quedat molt mona n.n I pels que tinguin pànic als idiomes queda com una curiositat o potser frikada. Simplement l’he feta per repassar, ara l’imprimiré.

Is, ea, id. "aquest, aquesta, això", "ell, ella, allò".

Casos

SingularPlural
Nominatiuiseaid ei (ii)eae ea
Vocatiu-
- - -- -
Acusatiueum
eam id eoseasea
Genitiu
eius
eorumearum eorum
Datiu
eieis (iis)
Ablatiu
eoea eoeis (iis)

 

Hic, haec, hoc. "aquest, aquesta, això".

 

Casos

Singular

Plural

 

M

F

N

M

F

N

Nominatiu

hic

haec

hŏc

hī

hae

haec

Vocatiu

-

-

-

-

-

-

Acusatiu

hunc

hanc

hŏc

hōs

has

haec

Genitiu

huius

hōrum

hārum

hōrum

Datiu

huic

hīs

Ablatiu

hōc

hāc

hōc

hīs

PRONOMS RELATIUS

Qui, quae, quod. "que, qual, qui"

 

Casos

Singular

Plural


M

F

N

M

F

N

Nominatiu

quī

quae

quŏd

quī

quae

quae

Vocatiu

-

-

-

-

-

-

Acusatiu

quem

quam

quŏd

quōs

quās

quae

Genitiu

cūius

quōrum

quārum

quōrum

Datiu

cuī

quibus

Ablatiu

quo

quā

quo

quibus

 Relatius compostos

Quicumque, quaecumque, quodcumque. Es declina el pronom "qui,quae,quod" d’inici de paraula.
Significa: "qualsevol que, qualsevol cosa que"

Quisquis, quidquid. "Qualsevol que"

 

14 comentarios

Dídak -

Moltes gràcies! Has creat un recurs digne de compartir hehe i als pobres que no saben valorar-ho...no val la pena dir-los res. Enveja de qui sap més que ells...i una frustració sexual increible xD com et passa pel cap això malalt? ^^' Salut!

Mònica -

A jo també m'ha serviit! graciss!!:) (Estic d'acord amb na Caarmen i n'Hermi!)

Caarmen -

I tant que m'ha servit d'ajuda ostres,gràcies!demà faig l'examen i no puc anar a classe cada dia ja que estic malalta, i em faltava això dels apunts, gràcieeees ! ( ei, i que els bombin als que no tenen res millor a fer que criticar el blog xD) petons!

Hermi -

No sé a què ve tot això, però em sembla lamentable. Si no t'agrada el llatí o el bloc, no hi entris, però no cal faltar al respecte, estic segura que hi ha gent a qui li ha estat útil aquest quadre.

Jaume Picart -

es una mierda esta pagina
seguro que los creadores os estáis matando a pajas al ver todos los comentarios, pues con el mio os vais a correr
viva españa y viva el rey y la puta madre del creador de esta web

Anónimo -

soi unos ijos de puta k no mojais el xorro en vuestra puta vida

LoKiYoW -

BILADEM A MUERTO

laura -

merci.... jo també tinc examen de llatí akesta setmana xd

hermi -

pobreta XD

marina -

demà tinc examen de llati...

Hermi -

Segur que a algú li serà útil (per acabar de decidir el seu suicidi)

Sheika -

Ehm... cal? Prou que en vaig tenir, ja, de llatí... xDDD

Hermi -

xDDDD també hi ha una paraula que vol dir pesat i s'escriu com el cognom d'un profe xDDD

Rukawa -

Datiu plural: eis

LOL xD