Blogia
Supralunar

Mèuuu

Mèuuu

Els gats són sorprenents. Ahir havia d'estudiar llatí però em vaig posar a mirar House (començo a pensar que realment m'agraden les persones complicades!) i quan va acabar (que no va ser aviat) em vaig posar a observar a la meva gata. S'estava llepant, aparentment normal. Però em vaig fixar que per rentar-se darrera l'orelleta com que no hi arribava amb la llengua es llepava la pota i se la passava per darrera l'orelleta!!! Però quina monadaa!!!!! I em vaig quedar pensativa (el que sigui abans d'estudiar), això ho fa conscientment? Realment pensa: ostres, em vull rentar l'orelleta, però no m'hi arribo, què faig? O és un instint natural? Ho fa automàticament com qui es rasca? És més, perquè tanta obsessió amb la neteja? Si tinc temps intentaré documentar-me i contestaré a aquestes preguntes.

Ah sí, finalment vaig estudiar llatí, no us penseu que sóc tant irresponsable! L'examen.... la cultura bé però el text no sé com ha anat, perquè l'he estat comentant amb els altres i no s'assemblava gaire. Sí, en els examens de llatí es poden distingir dos parts, la primera és traduir un text del llatí al català i la segona respondre preguntes sobre cultura llatina (literatura, ciutats, monuments, llatinismes  {com el típic cogito ergo sum (penso, doncs existeixo) o l'estrany ex aequo (en igualtat, empat) entre una llarga llista }, etc.).

1 comentario

Lonnia -

Els humans sempre volen ser els únics que pensen i, sobretot aquells que han conviscut poc (o gens) amb d'altres animals, atribueixen totes les seves actituds o comportaments a "simple instint".
Però que moltes espècies animals pensen i tenen consciència d'ells mateixos és un fet confirmat per zoòlegs i etòlegs. Quelcom que en el fons hauria de ser bastant evident, però desgraciadament no és així.
Per posar alguna cosa més o menys relacionada amb el tema, a internet es pot buscar informació del lloro Alex de la dra. Petterberg, per exemple, que es bastant curiòs, o després també hi han diversos vídeos de trossos de documentals com http://uk.youtube.com/watch?v=LU8DDYz68kM o http://uk.youtube.com/watch?v=6H_JYDyfJZ4 que són molt interessants, cadascun a la seva manera.